måndag 27 maj 2013

Mot djupet, VM och känslan...

2013?!
Ska det bli året då allt händer?

För några dagar sedan fick jag besked om att jag hade fått en plats i svenska landslaget i fridykning. Något som för mig är sjukt stort.

Nu har jag hållit på med denna sport sedan barnsben, närmare bestämt sedan 1994 och mer avancerad fridykning sedan 2004.
Först nu är den avancerade delen även med i RF och drivs där av med hjälp av dom.

För min del drivs jag av ett lugn som bara infinner sig när dräkten åker på. Något du kan läsa om på min hemsida HÄR

Senare tiden har även resultat vistas av den träning och rutin alla år fört med sig. Rutin skulle jag säga är a och o för att bli tryggmed denna sport.

Nu är jag iaf medtagen till två grenar i svenska landslaget. Konstant vikt, CWT (djupdyk med fena) och Free Immersion, FIM (dra sig ner och upp)
Två grenar vars kvalresultat kommer från höstens veckor i Egypten, Dahab.

Här tänker jag nu skriva allt som rör denna sport. Säkert mest i bilder men håll tillgodo och tveka inte kommentera ifall ni undrar något.

/ Nerpin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar