söndag 16 juli 2017

Swim and run! DONE

Högakusten är vackert, högakusten är på sina ställen otroligt högt.
Framförallt om man ska ta sig dit via havet utan stopp.

15km var banan från Gullvik till Trysunda. Light-varianten kallade dom det då det stora loppet sedan fortsätter med den nätta simningen om 1800m till balesudden. Någon vi detta året slapp

Det var nog tuff start att börja med Light-varianten för HögaKusten Swimrun, ett ÖtillÖ-race som jag nu verkligen fastnat för, likaså Per, min dykbuddy men nu även Swimrunvän.

Extra skönt är att denna "sport", trots placeringar på tävlingen är en där man tränar och tävlar mot sig själv som team i lag om två.
Något jag iaf vill intala mig då varken jag eller Per är atleter i triatletklass men skallen har vi för kämpiga pass.

Bäst av allt var stämningen kring allt, värst av allt var de 1,5m vågor i slutet av loppet. En simning om 250m som tog 26min =)

Strålande sol gjorde det lite lätt varmt i dräkten men än så underbar tur.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar