söndag 15 september 2013

Självförtroendeshöjare, vågigt och strömt.

Idag har vi verkligen tjänat på att träna i tuffa förhållanden.
Båten avgick kl 10 idag och redan påväg ut förstod jag att det skulle bli smärre kaos.
Hoppade i nästan direkt från båten för att få oss en lina. Som vi hade själv. Men inte lätt att värma upp, eller ens ta på mig fenan i 1-2meters vågor.
"värmde", om man ens kan säga så med nöd och näppe att hålla lugn och göra ett 1:45 och ett 2:17... Sen hade jag typ 35-37min till mitt max som jag ändrade från 60-55m

Vägen ner till 25 var sjukt tungsimmad och jag tänkte avbryta.
Men gjorde min mouthfill och släppte allt.
Tryckutjämnade. Föll. Tryckutjämnade. Föll. Föll.
Pang där kom botten. 55m och nu bara kämpa uppåt.
Ganska lättsimmat upp.. slappnade av sista 15 och for upp i vågorna igen.
Godkänd och riktig självförtroendeshöjare.
Att fixa detta dyk under dessa förhållanden.

/ nerpin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar