torsdag 19 september 2013

VM-dyket, CWT -62m vitt kort... BAM!!

BAM...  Där satt den..

-62m och vitt kort. När det väl gäller.

Innan dyket , from igår var jag ganska nervös då jag haft rätt mkt strul med lugnet och då drabbat Tryckutjämningen på djupet vid 53-55

Idag var en ganska tumult stämning. Metersvågor och tävlingsnerver bland alla deltagare.
Idag gjorde jag uppvärmning med start kl 11:11 tillsammans med någon Canadensare.
Lugnt och harmonisk avslappning i 6min innan mitt första dyk på 21,8m på 2:44min.
Andas 6min drygt och ett till på 22,5m i 3:08min...
Sedan tog jag mig bort mot linorna och tog på mig fenan. Fick tydligen 23min vila som dock inte gjorde något.

Väl på linan fick jag endast 3min som jag inte riktigt hörde. Ej heller 2min.
Vid 1:30 fattade jag allvaret.

1minutaren försvann oxå och började uppandningen vid 30sek
Vågorna slog hårt på kroppen och ansiktet men då vi tränat i värre förhållanden så får man bara se till att anpassa sig.

Idag la jag på en extra vikt då jag kände mig lite för lätt igår. 700gram plus och ner mot djupet.
Kände direkt att inte Tryckutjämningen var perfekt men försökte blunda och köra på.
Vid 30m typ, dvs straxt efter moutfill på 25-26 så ville jag vända. Tog några till lösa kickar och nöp masken vid ca 40. Detta gjorde det lättare (läs ändå svårt) att pressa ut i öronen.
Klick så fick jag äntligen till min 55 utjämning.

Dunkade i botten och tog taggen.
Nu är det bara 45sek innan ytan och direkt när jag såg säkerhetsdykarna slutade jag simma hårt och flöt upp. Som ett skott upp i vågorna över midjan och med ett leende gjorde SP.

Vitt kort och personligt rekord... personbästa på -62m...
Allt känns verkligen suveränt just nu. Dags att vänta in de officiella resultatet...

/ stolt djupNerpin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar