måndag 9 september 2013

Rapport 1, Kalamata, comp 1

Dåså. Då är vi igång.
Inte någonstans på kartan kunde jag tro att vattnet var så blått. Så klart å verkligen stilla PrippsBlåblått.
Helt magiskt.
For ut med en 1,5h för tidig båt tillsammans med Per och hade det rätt varmt i dräkten.
Den f.ö sitter perfekt. Tajt där den ska och slapp runt hals mm.

Mellan Pers dyk och mitt hade vi nästan 90min. Han gjorde sitt -75m utan problem. Lite konstiga känslor med tapp av mouthfill men vad gör det när man gör sitt top10dyk på tävling.

För exakt så. Det var tävling idag. Inte VM utan en förtävling till VM.

Många valde å träna men 21 atleter maggade ur och några nationella rekord gjordes. Mer update sen.

Jag började med att försöka mig på FIM som uppvärmning. Sjukt svårt då jag endast hade min nackvikt. Imorrn blire småfenor.
Imorrn är det oxå träning.

Per hade annonserat -50m igår för mig som jag känner mig så säker på nu att det är dags att gå vidare. Hade ett skönt lugn att jag nästan somnade under nedräkningen på tävlingslinan.
Detta trots att mina uppvärmningar var sådär.

Nu vankas lunch men innan några gojibär såklart och sen dyksnack samt analys...

Detta bådar gott.

/Nerpin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar