tisdag 10 september 2013

Årsbästa, träning Kalamata

Idag var det träningsdag. Båten gick 11:15 vilket betydde sovmorgon och lätt frukost bestående av en frukt och två glas juice.

Jag hade med mig mina korta gummifenor och direkt fick en annan trygg känsla på uppvärmningen. Dock började jag blöda lite näsblod men har lokaliserat en liten spricka i näsan så inget som har med dyket att göra.

Gjorde två häng som uppvärmning samt ett häng med Monofenan.
Därefter min tur att simma fram till organisationen för att berätta min AP.
Idag kändes det innan bra men lite spänt på djupet. -55m är för mig årsbästa och tiden ner sa 1min prick och 44sek upp. Fokuserat dyk med skönt fall som tyvärr övergick i lite spänningar. Ska nypa masken senare imorrn. Mouthfill vid -25 å sen nypa mask runt 30-32.

Per kasta sig ner bara för att känna på djupet och satte 80m prick. Årsbästa för oss två tillsammans. 135m djupt tillsammans.

Imorrn gäller total avslappning ner i abyssen. Finns inget annat. Bara vara å göra det jag är känner mig trygg med. Tryckutjämna.. falla.. Tryckutjämna.... Falla. Falla.

/ mer meter till samlingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar