onsdag 11 september 2013

Personbästa, årsbästa, bästa -61m

Hur ska man skriva nu när man är överväldigande glad och stolt att jag haft mitt livs dyk.

Skulle vilja börja med BAM. Där satt den.
Inte för att jag haft några problem hittills, ej heller någon press.

-61m är mitt nya personbästa. Mitt nya rekord. Känns konstigt då båten efter anlände dykare som gör dubbelt så djupt.

Sjukt stolt iaf och hade idag en avslappning jag aldrig haft. Hoppade i vattnet och fick en boj 40min innan min top. Detta ska hållas. Jag kan då ligga 10min innan mitt första uppvärmningsdyk. Detta dyk kände jag redan vid nedstigningen skulle bli långt. Brydde mig inte om tiden utan drog mig ner till -20,4m och sluttiden på 2:47min
Sen andades dryga 6min. Därefter ett till på -22,1m på otroliga (för mig) 3:07min.
Lååångt häng som gav en skön känsla och gott självförtroende. Därefter andas ca 6min till för att köra ett sista till -26,1m på 1:03. Bara för att känna in fenan. Sjukt bra tryck i den fenan. Glad att jag tog med den.

Dräkten sitter bättre för varje dyk och mitt val att lägga på en 900grammare på ryggen var smart.

14min andningstid till officiellTop med bogsering till tävlingslinan. Innan mig en britt som inte klara sitt djup och svor högt "fuck" som jag knappt lyckades störas av.

5,4,3,2,1 officiellTop. Plus 5 plus 10. Sen dök jag med 8pack.
Kicka ner 8kraftiga, 8lugna, räkna 4till sen mouthfill. Räkna ytterligare 4sek sen klämma mask.
Falla falla falla.
Tryckutjämna och blunda ner till 57-58 sen titta och fick in en till Tryckutjämning. Halv mun på botten. Här måste jag bli bättre. Att använda munnen och släppa kroppen.

Drog på ordentligt upp till -15m sen upp och WhiteCard.

BAM och sjukt glad. Nöjd.

Än vet jag inte vad Per har gjort men han kommer snart så update sen.

"update. Per gjorde stabila 81m, inte riktigt sitt mål men ack så djupt. Satt med eliten på båten och både ett nytt WR på 90 FIM damer och Mullins 120m och Nery 125m vita kort. Mullins dock träning men." 



Imorrn vila.

/DjupNerpin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar